-Ένσημα Βαρέα και Ανθυγιεινά γιατί το επάγγελμά μας είναι βαρύ και ανθυγιεεινό και γιατί δεν είναι εφικτό να εργαζόμαστε πάνω στο μηχανάκι μέχρι τα 67 έτη μας.
-5νθήμερο 7ωρο με αυξήσεις στους μισθούς γιατί η τεχνολογική εξέλιξη και τα υπερκέρδη των εταιρειών το καθιστούν εφικτό, γιατί όπου εφαρμόζεται τα αποτελέσματα για τους εργαζόμενους αλλά και τις επιχειρήσεις είναι ευεργετικά, γιατί οι 8 ώρες εργασίας πάνω στο δίκυκλο είναι πλέον πολλές και επικίνδυνες, γιατί η κοινωνία και η εργασία πρέπει να οδεύει προς τα μπροστά.
Θα περιφρουρήσουμε την απεργία. Και θα νικήσουμε γιατί όταν είμαστε ενωμένοι σαν γροθιά δεν μπορούμε να χάσουμε.
Έχουμε έρθει σε επαφή με σωματεία και συναδέλφους από άλλες πόλεις (Βόλος, Καλαμάτα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Αίγιο, Ηράκλειο, Ρέθυμνο) αλλά και με επιχειρησιακά σωματεία στην Αθήνα (speedex, acs, dhl, efood) ώστε η απεργία να έχει την μεγαλύτερη δυνατή ενότητα και την μέγιστη συμμετοχή. Όλο το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει η απεργιακή καμπάνια θα καταθέσουμε στο υπουργείο εργασίας μια σειρά από υπομνήματα για το επάγγελμα μας.
- για την ένταξη μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.
- για τις προδιαγραφές του κιβωτίου μεταφοράς.
- για να την επέκταση του επιδόματος επικινδυνότητας (ιδιαίτερων συνθηκών) σε όλους τους εργαζόμενους οδηγούς δικύκλου ανεξαρτήτως ειδικότητας.
- για το τρόπο που θα μας καταβάλλουν τα καύσιμα οι εργοδότες. Μετά από έξι χρόνια από την ψήφιση του 4611/2019 η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει εκδώσει εγκύκλιο για την τακτοποίηση του ζητήματος.
Ανάχωμα στην κατρακύλα
Φρένο στην ασυδοσία
Στη μικρή εικόνα του επαγγέλματος μας, του εργαζόμενου οδηγού δικύκλου - μεταφορέα (κούριερ, διανομείς, υπάλληλοι εξωτερικών εργασιών με δίκυκλο) οι συνθήκες εργασίας ολισθαίνουν προς τα μνημονιακά έτη. Το έτος 2019, ήταν ένα σημείο καμπής για το επάγγελμα μας. Μετά από χρόνια κρατικής αδιαφορίας και αναλγησίας, υποτίμησης και απαξίωσης, η ψήφιση του ν. 4611/2019, βελτίωσε το δύσκολο και επικίνδυνο επάγγελμα μας. Ψήφιση που ήρθε όχι ως δώρο, αλλά μετά από μια μεγαλειώδη απεργία τον Απρίλη του 2019 και ως αποτέλεσμα ενός μακροχρόνιου αγώνα του σωματείου μας ΣΒΕΟΔ και όλων των συναδέλφων που πορευόμαστε μαζί όλα αυτά τα χρόνια, διεκδικώντας τα αυτονόητα και την αξιοπρέπεια μας. Εκείνη την περίοδο ο μισθός και οι συνθήκες εργασίας βελτιώθηκαν σε εταιρείες κούριερ, αλλά και στην ταχυεστιαση.Οι εταιρείες κούριερ μετατράπηκαν σε κάτεργα εντατικοποίησης, χαμηλών μισθών, αδήλωτης εργασίας και εξαντλητικών ωραρίων. Οι ταχυμεταφορικες εταιρείες έκαναν καθεστώς τις παραπάνω συνθήκες.
Στις διάφορες πιάτσες της ταχυεστίασης οι διανομείς εργαζόμαστε συχνά με εικονικές συμβάσεις. Πρακτική που επηρεάζει το σύνολο των αποδοχών και των δικαιωμάτων μας (αποζημίωση 15%, βενζίνες, δώρα, επιδόματα, προσαυξήσεις, παροχή ΜΑΠ). Η εργατική νομοθεσία παραβιάζεται συστηματικά και η εργοδοτική ασυδοσία είναι πανταχού παρουσα. Η διαφορά με το παρελθόν είναι πως πλέον βρίσκεις μια σειρά από εργοδότες που καταβάλουν τα νόμιμα και είναι τυπικοί.
Δεν θα αλλάξουμε επάγγελμα
Αλλάζουμε το επάγγελμα
Συνάδελφε Συναδέλφισσα, παρόλη την συντονισμένη και πολυμέτωπη επίθεση κράτους και εργοδοτών, οι κούριερ, οι διανομείς και οι υπάλληλοι εξωτερικών εργασιών με δίκυκλο κρατάμε ψηλά την σημαία του αγώνα, της αντίστασης και των διεκδικήσεων. Από το 2007 που ιδρύθηκε το σωματείο μας ΣΒΕΟΔ, από όλους για όλους, έχουμε πετύχει σημαντικές αλλαγές για το επάγγελμα, που αφορούν όλους και όλες τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες του κλάδου μας. Κάναμε ορατό το επάγγελμα και τα προβλήματα του. Κερδίσαμε και κερδίζουμε δεκάδες εργατικά δικαστήρια, ενώ αμέτρητα πορίσματα του ΣΕΠΕ μας δικαιώνουν. Ακυρώσαμε μια σειρα απο απολύσεις και κόψαμε τα χέρια σε εργοδότες τραμπούκους και στα τσιράκια τους, όταν τα άπλωσαν πάνω σε συναδέλφους. Είμασταν δίπλα στους απεργούς της Efood τον Σεπτέμβρη του ’21 όταν και πάρθηκαν πίσω οι απολύσεις των 115 συναδέλφων και οι 2000 μισθωτοί με τρίμηνες συμβάσεις στην εργολαβική εταιρία Manpower, υπέγραψαν συμβάσεις αορίστου χρόνου απευθείας στην Efood. Όμως η πιο (σημαντική) εμβληματική νίκη ήταν η ψήφιση του ν. 4611/2019, άρθρο 55 & 56, τον Μάη του 2019.
Ουτοπία δεν είναι να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας μας και να να εφαρμόζεται καθολικά η εργατική νομοθεσία. Είναι αναγκαιότητα. Αν συνεχίσουμε να εργαζόμαστε υπό αυτό το καθεστώς η ψυχική και φυσική μας εξόντωση είναι βέβαιη.
Η 8η Μάη αποτελεί άλλη μια στάση αγώνα για να γίνουν πράξη οι δίκαιες και υλοποιήσιμες διεκδικήσεις μας.
Συνάδελφε, Συναδέλφισσα στάσου δίπλα μας, στάσου μαζί μας, μην γίνεσαι απεργοσπάστης.
Στήριξε τις δίκαιες διεκδικήσεις μας και όλοι μαζί να γίνουμε η σταγόνα που τρυπά τον βράχο.
Φτάνει η μοιρολατρία και οι πλαστοί διαχωρισμοί.
5νθημερο-7ωρο με αυξήσεις στους μισθούς
Πλήρη ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα για όλους τους συναδέλφους στις εταιρείες πλατφόρμες
Καθολική εφαρμογή του ν.4611/2019
Οι εικονικές συμβάσεις είναι κλοπή μισθού και ενσήμων
Όχι άλλα εργατικά ατυχήματα δυστυχήματα - Οι ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους
Κατάργηση των αντεργατικών άρθρών του ν. Χατζηδάκη & Γεωργιάδη






