Για να αποδεικνύουμε τις πραγματικές ώρες εργασίας και τα έξοδα που βάζουμε από την τσέπη μας.

Από τις 20 Μάη του 2019, με την ψήφιση του νόμου 4611/2019,
οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι να μας παρέχουν:

Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ),
στα οποία περιλαμβάνονται τα εξής :
κράνος, μπουφάν μηχανής, αδιάβροχα, γάντια και ανακλαστικό γιλέκο.

Εταιρικό δίκυκλο
ή 15% (τουλάχιστον επί του βασικού μισθού) αποζημίωση
για έξοδα χρήσης και συντήρησης δικύκλου (service).

για πενθήμερο οκτάωρο το 15% αντιστοιχεί σε 97,5€ το μήνα.

Τα έξοδα για καύσιμα (βενζίνες),
τα οποία καταβάλλονται εξτρά και δεν αφορούν την αποζημίωση
15% για έξοδα χρήσης και συντήρησης δικύκλου.

Δεν έχουμε αυταπάτες πως η ψήφιση ενός νόμου σημαίνει αυτόματα και την εφαρμογή του. Ο νόμος 4611/19, που τόσο παλέψαμε γι’ αυτόν, δεν εφαρμόζεται καθολικά, ειδικά στα μικρότερα καταστήματα και επιχειρήσεις. ‘Ομως ο νόμος είναι υπαρκτός. Από το Μάιο του 2019, όλες οι μεγάλες ταχυμεταφορικές εταιρίες και οι αλυσίδες ταχυεστίασης τον εφαρμόζουν. Σε αρκετά καταστήματα οι ταχυδιανομείς δουλεύουν πλέον με εταιρικά μηχανάκια και οι περισσότεροι ταχυμεταφορείς παίρνουν το 15% (97,5€ για 8ωρο 5ήμερο). Ακόμη και σε εκείνες τις περιπτώσεις που οι εργοδότες επιλέγουν να “αγνοούν” το νόμο 4611/19, κάτι που συνήθως συμβαίνει σε καφέ και σουβλατζίδικα με μια “πειρατική” αντίληψη για τα εργασιακά δικαιώματα και τη φορολογία, υπάρχει πλέον κατοχυρωμένο το δικαίωμα της διεκδίκησης αποζημίωσης για έξοδα χρήσης/συντήρησης και καυσίμων.
Πλέον εκατοντάδες συνάδελφοι σε ολόκληρη τη χώρα, προσφεύγουν στις Επιθεωρήσεις Εργασίας, διεκδικούν τα δικαιώματά τους και δικαιώνονται.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες συνεχίζουμε δυναμικά μέχρι να επιβάλλουμε το νόμο σε ολόκληρη την πιάτσα! Η αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών, των on-line παραγγελιών έχει αυξήσει τον φόρτο εργασίας. Ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε με την εξάπλωση του Covid-19, έρχεται με ακόμη μεγαλύτερη ένταση στο προσκήνιο η αυταπόδεικτη χρησιμότητα (και πρόσκαιρη αναγνώριση) του επαγγέλματός μας χωρίς όμως να έχουν αυξηθεί αναλογικά οι προσλήψεις σε εταιρίες courier και αλυσίδες ταχυεστίασης, με αποτέλεσμα την περαιτέρω εντατικοποίηση του επαγγέλματός μας και τον κίνδυνο ελαστικοποίησης
του ωραρίου μας.


Η μαύρη και η υποδηλωμένη εργασία, που σήμερα αποτελεί τον κανόνα στις εργασιακές σχέσεις, στέκεται εμπόδιο στις διεκδικήσεις μας.
Όμως, δεν είναι αξεπέραστη και ως σωματείο προτείνουμε να
συλλέγουμε καθημερινά στοιχεία για τις πραγματικές ώρες που δουλεύουμε, φτιάχνουμε ένα αρχείο, ένα ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου

1 Trackback / Pingback

  1. Υποχρεωτική καταχώρηση από τους εργοδότες, των ιδιόκτητων δικύκλων μας στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. Ακόμα ένα όπλο στον αγώνα μας. –

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*