Πανελλαδική απεργία 8ης Μαΐου 2025 – Άλλο ένα βήμα μπροστά για το επάγγελμα και την τάξη
Nέα και ανακοινώσεις, Διάφορα, Κείμενα - Προκηρύξεις

Πανελλαδική απεργία 8ης Μαΐου 2025 – Άλλο ένα βήμα μπροστά για το επάγγελμα και την τάξη

Η απεργία της 8ης Μάη αποτελεί παρελθόν, αλλά άφησε σημαντικές παρακαταθήκες για το παρόν και το μέλλον του εργαζόμενου οδηγού δικύκλου μεταφορέα.

  1. Γιατί απεργία, γιατί πανελλαδική, γιατί εκείνη την χρονική στιγμή...

Άνοιξη με καλοκαίρι του 2024, έπεσε η ιδέα στη συνέλευση μας για πανελλαδική απεργία στο επάγγελμα μας. Η ιδέα ζυμώθηκε στις καλοκαιρινές συνελεύσεις και σε μια προγραμματισμένη ολομέλεια, τον Σεπτέμβρη του 2024, πάρθηκε η τελική απόφαση για πανελλαδική απεργία στο επάγγελμα.

Η απεργία αποφασίσαμε να έχει ως προμετωπίδα την ενιαία ειδικότητα τα ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά και την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων. Οι δύο πρώτες διεκδικήσεις είναι πάγια αιτήματα του ΣΒΕΟΔ, ενώ οι συλλογικές συμβάσεις μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση όχι μόνο των εργαζομένων οδηγών δικύκλου αλλά και της τάξης μας συνολικά. Τα αιτήματα είναι καίρια, δίκαια και θα έπρεπε να έχουν γίνει πράξη εδώ και καιρό... Για ακόμη μια φορά κατεβήκαμε στον δρόμο του αγώνα για τις διαχρονικές και στοχευμένες διεκδικήσεις μας.

Είναι η πρώτη φορά που επιχειρήσαμε να έχει πανελλαδικό χαρακτήρα η απεργία μας, γεγονός που απαιτεί περισσότερη οργάνωση, κόπο και δέσμευση. Έχοντας ήδη συναδελφικές σχέσεις με τα άλλα τρία "ζωηρά" σωματεία του επαγγέλματος (Σωματείο Διανομέων - Ταχυμεταφορέων Βόλου, Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Διανομέων Ιωαννίνων και Σωματείο Διανομέων Μεσσηνίας) σκεφτήκαμε πως ο πανελλαδικός χαρακτήρας θα δώσει στα αιτήματά μας ώθηση και θα ακουστούν πιο δυνατά σε πολλές πόλεις. Παράλληλα οι συναδελφικές μας σχέσεις θα συσφικτούν ακόμη περισσότερο, ανοίγοντας νέους δρόμους και νέες προοπτικές. Η εμπλοκή περισσότερων εργαζομένων στην υπόθεση μας, μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει, στο βαθμό που οι συναδελφικές μας σχέσεις και οι διεκδικήσεις μας καθορίζουν το απεργιακό πλαίσιο.

Ακόμη, αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε και τρία υπομνήματα για να σταλούν στο υπουργείο ώστε να κατοχυρώσουμε τις διεκδικήσεις μας. Τα υπομνήματα αφορούσαν:

  • Τα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα.
  • Τις προδιαγραφές για το κιβώτιο μεταφοράς.
  • Τον τρόπο καταβολής των εξόδων κίνησης.*

*Σύμφωνα με το ν.4611/2019, άρθρο 55&56 όλοι οι εργαζόμενοι οδηγοί δικύκλου και οι συνάδελφοι freelancers, δικαιούμαστε αποζημίωση για την χρήση του ιδιόκτητου δικύκλου μας τουλάχιστον με το 15% επί του βασικού μισθού, τα καθημερινά έξοδα κίνησης /βενζίνες και παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας

Τέλος αποφασίστηκε, όπως συνήθως, η απεργιακή προπαγάνδα να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2024. Η πολύμηνη προπαγάνδα, είναι σημαντική ώστε η απεργία να γίνει γνωστή σε όλους τους συναδέλφους, να συνδεθούμε με την κοινωνία και με άλλους εργαζόμενους και να κοινωνικοποιηθούν τα αιτήματα μας.

  1. Προπαγάνδα- ενημέρωση

Η συνέλευση στρώθηκε στη δουλειά. Οι ευθύνες πολλές, τα χέρια και τα μυαλά ποτέ δεν περισσεύουν. Για αρχή, μπροστά μας είχαμε την διοργάνωση ενός διημέρου για την freelance εργασία και την παρουσίαση της μπροσούρας για το ίδιο θέμα. Μόλις έκλεισε αυτός ο κύκλος, ετοιμάσαμε απεργιακό φύλλο της εφημερίδας μας "στο ρελαντί" (2500τμχ), τρεις αφίσες (3700τμχ) και μια καρτολίνα (700τμχ). Τον Γενάρη 2025 ξεκινήσαμε αφισοκόλληση και εξορμήσεις για το μοίρασμα της απεργιακής εφημερίδας.

Λίγο πιο πριν, τον Δεκέμβρη δημιουργήσαμε μια επιτροπή που συντόνιζε την επικοινωνία με τα σωματεία στην επαρχία, ενώ αργότερα κρίναμε πως είναι σωστό να απευθυνθούμε στα επιχειρησιακά σωματεία του επαγγέλματος εδώ στην Αθήνα (ACS, Speedex, DHL και Efood) και στην επιτροπή εργαζομένων της γενικής ταχυδρομικής. Θέλαμε να εμπλακούν ακόμη περισσότεροι συνάδελφοι στην διεκδίκηση των βαρέων και ανθυγιεινων ενσήμων. Η επιτροπή ανέλαβε και την επικοινωνία με τα επιχειρησιακά σωματεία. Την απεργία την στήριξε και ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου Χάρτου και Ψηφιακών Μέσων Αττικής που κάλεσε σε απεργία τους εργαζόμενους οδηγούς δικύκλου στα βιβλιοπωλεία και τους εκδοτικούς οίκους. Ενώ υπήρξαν και ανακοινώσεις στήριξης και αλληλεγγύης από την  Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού και τον  Α΄ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Τον Φλεβάρη ξεκίνησαν και οι εξορμήσεις με αυτοκίνητο, για συνθήματα, αφίσες και καρτολίνες σε κεντρικά σημεία του λεκανοπεδίου.

Σιγά σιγά η πόλη στολίζονταν με τα αιτήματά μας. Όλοι οι συνάδελφοι κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες ώστε η προπαγάνδα να γίνει όσο πιο άρτια γίνεται και το μήνυμα αντίστασης και αγώνα να φτάσει σε όλους τους οδηγούς δικύκλου.

Τον Μάρτη τυπώσαμε αυτοκόλλητα (1200τμχ) και μια κοινή αφίσα (1200 τμχ) και καρτολινα (350τμχ) με τα υπόλοιπα σωματεία και οι αφισοκολλήσεις γινόντουσαν πιο εντατικά. Τον Απρίλη εκδώσαμε νέο απεργιακό ρελαντί (1500τμχ), τυπώσαμε φεϊγ βολάν (50.000) και πραγματοποιήσαμε τρεις μοτοπορείας -την μια πρώτη Μάη- για την προπαγάνδιση της απεργίας και την ενημέρωση των συναδέλφων. Περάσαμε από Πανόρμου, Κατεχάκη, Χολαργό, Αγία Παρασκευή, Χαλάνδρι, Μαρούσι, Κηφισιά, νέα Κηφισιά, νέα Ερυθραία, Γουδί, Παγκράτι, Καισαριανή, Βύρωνα, Ζωγράφου, Ιλίσια, Περιστέρι, Αιγάλεω, Νίκαια, Κορυδαλλό, Κερατσίνι, Αμφιάλη και Πειραιά.

Στις συνελεύσεις που γινόντουσαν κάθε Σάββατο, συζητούσαμε διεξοδικά τα προβλήματα που προκύπταν, γινόντουσαν αναλυτικά οι ενημερώσεις από τα σωματεία της επαρχίας και τα επιχειρησιακά της Αθήνας, οργανώσαμε την προπαγάνδα και μιλούσαμε για την ανατροφοδότηση που παίρναμε από τους συναδέλφους και τις συναδελφισσες κατά την διάρκεια των εξορμήσεων. Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας που σχεδιάζαμε την απεργιακή μέρα. Τι χρειαζόμαστε στην προσυγκέντρωση και πότε θα πάμε στο Πεδίο του Άρεως, ώστε να την προετοιμάσουμε, τι θα κάνουμε εκεί, πότε θα ξεκινήσει η μοτοπορεία, το δρομολόγιο της και τις στάσεις που θα κάνουμε. Καταλήξαμε να προχωρήσουμε σε απεργιακή περιφρούρηση στα νοτιοανατολικά (Ιλίσια, Ζωγράφου, Βύρωνας, Παγκράτι) και στην τελευταία προπαγανδιστική μοτοπορεία που ήμασταν σε αυτές τις περιοχές, ενημερώσαμε τους συναδέλφους μας για τις προθέσεις μας. Όμως ο σχεδιασμός δεν έγινε, γιατί προέκυψε η πολυήμερη απεργία στην Speedex και η αδιαλλαξία της εργοδοσίας.

  1. Ξημερώνοντας 8 Μάη

Στον δρόμο του αγώνα...

Το πρωί της απεργίας προηγήθηκε κάλεσμα στα γραφεία του σωματείου για να κάνουμε έκτακτη ΓΣ.

Στην έκτακτη ΓΣ που έγινε με παρουσία 15 μελών του σωματείου μας συζητήθηκε η αλλαγή του δρομολογίου της απεργιακής μοτοπορείας, έτσι ώστε να κινηθούμε αιφνιδιαστικά προς τα κεντρικά γραφεία της Speedex και να δυναμώσουμε τον αγώνα των εκεί συναδέλφων/σσών.

Η εταιρεία Speedex Courierμιλος Σφακιανάκη), παραμονές της Πρωτομαγιάς, προχώρησε σε τρεις απολύσεις εργαζομένων, μετά το τέλος της βάρδιας τους, όλοι μέλη του επιχειρησιακού σωματείου. Οι δύο συναδέλφισσες εργάζονταν από 19 έτη η καθεμία στην εταιρεία, ενώ ο συνάδελφος κούριερ εργαζόταν 25 έτη και σε 2-3 χρόνια θα έβγαινε στη σύνταξη. [https://sveod.gr/?p=6896]

Η πρόταση πέρασε ομόφωνα. Κρίθηκε αναγκαίο πως μετά από μια εβδομάδα απεργιακών κινητοποιήσεων στην Speedex, o αγώνας για να παρθούν πίσω οι 3 απολύσεις βρισκόταν σε κρίσιμη στιγμή και ίσως να μην είχε συνέχεια. Το παρών σώμα της συνέλευσης του σωματείου, έκρινε πως τώρα έπρεπε να βάλουμε ως προτεραιότητα το ταξικό μας καθήκον και να δώσουμε την δύναμή μας σε έναν αγώνα σε εξέλιξη. Η απεργία έπρεπε και ήταν επιτακτικό από την πραγματικότητα να συνδεθεί με την απεργία στη Speedex.

Αφού πήραμε όλο το υλικό για την προ συγκέντρωση πήγαμε κατά τις 10.30 στο Πεδίο του Άρεως.

Στήσαμε τραπεζάκια για την Γραμματεία, βάλαμε περιμετρικά της συγκέντρωσης τα πανό, στήθηκε η μικροφωνική και μοιράσαμε σημαίες στα μηχανάκια.

Κατά την διάρκεια της συγκέντρωσης διαβάστηκε το κείμενο της απεργίας με τα αιτήματά μας και τις διεκδικήσεις μας. Επίσης έγιναν συνδέσεις και χαιρετισμοί από τις αντίστοιχες απεργιακές συγκεντρώσεις σε Ιωάννινα και Βόλο.

 

 

Η απεργιακή μοτοπορεία με την συμμετοχή 250- 300 δικύκλων, ξεκίνησε από το Πεδίο γύρω στις 13.15 με κατεύθυνση και πρώτη στάση το υπουργείο εργασίας στην Σταδίου. Εκεί θυροκολλήθηκαν τα υπομνήματά μας.

 

Ακολούθως έγινε στάση στο Σύνταγμα όπου ανοίχτηκαν δύο μεγάλα πανό με τις διεκδικήσεις.

Εδώ να σημειώσουμε πως η αστυνομία με περιπολικό ήταν μπροστά από την μοτοπορεία, και αξιωματικός ρωτούσε συνεχώς για την κατάληξη της και μας εμπόδιζαν να κινούμαστε ελεύθερα στον δρόμο. Αυτό έγινε μέχρι κάποιο σημείο στην Πατησίων, όπου μετά αποχώρησαν χωρίς να καταλάβουμε το γιατί.

Στη συνέχεια η μοτοπορεία κατευθύνθηκε μέσω της Πατησίων στην Ηρακλείου, που σταματήσαμε στα κεντρικά γραφεία της e food για να μοιραστεί κείμενο για την ΣΣΕ που είναι σε διαπραγμάτευση.

Μέσω της Ηρακλείου συνεχίσαμε μέχρι και το κεντρικό hub της Speedex στην Κ. Κηφισιά (οδός Σενέκα), όπου οι συνάδελφοι/σσες απεργοί μας υποδέχθηκαν με χαρά και συγκίνηση. Χωρίς να χάσουμε χρόνο στήσαμε μικροφωνική, διαδηλώσαμε και απαιτήσαμε μαζί με το επιχειρησιακό σωματείο της Speedex να παρθούν οι απολύσεις πίσω από την εταιρεία. Στην αρχή με τις απειλές των μαζικών συλλήψεων, η εταιρεία έδειχνε το αδιάλλακτο πρόσωπό της. Με το πέρας των ωρών όμως και βλέποντας την αποφασιστικότητα όλων των απεργών, δέχθηκε μέλη του ΔΣ του σωματείου για συνάντηση, κάτι που δεν έκανε τις προηγούμενες μέρες ποντάροντας στην εξάντληση των απεργών και στους απεργοσπάστες. Από την πλευρά μας σε συνεννόηση πάντα με το σωματείο, κάναμε 2 συνελεύσεις εκεί, και αποφασίσαμε να παραμείνουμε μέχρι τις 12.00μμ για να αποτρέψουμε τους απεργοσπάστες να ξεφορτώσουν.

 

Για όσες ώρες παραμείναμε εκεί, δεν έγινε καμία παράδοση από φορτηγά και μπλοκάραμε πλήρως την διαδικασία, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στη διακίνηση της εταιρείας.

Τις πρωινές ώρες της Παρασκευής 9 Μαΐου, η εταιρεία κάλεσε εκ νέου το επιχειρησιακό σωματείο της Speedex, όπου έβαλε τις προτάσεις της στο τραπέζι. Επαναπρόσληψη του ενός συναδέλφου. Aυξημένη αποζημίωση και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη μέχρι και την συνταξιοδότηση για τις δύο συναδέλφισσες. Το σωματείο σε συνεννόηση με τους εργαζόμενους, έκανε δεκτές τις προτάσεις της εταιρείας. Η μία από τις 2 συναδέλφισσες δεν δέχτηκε και θα κινηθεί νομικά με το σωματείο ενάντια στην εταιρεία.

Η αποφασιστικότητα και η συναδελφική και ταξική αλληλεγγύη, αποδείχτηκαν για μία ακόμα φορά το κρίσιμο στοιχείο που κάνει τη διαφορά σε αυτούς τους αγώνες. Μία ακόμα περήφανη στιγμή και του σωματείου μας στα 18 χρόνια ταξικής πάλης.

  1. Απολογισμός - Συμπεράσματα -Πως συνεχίζουμε

Η απεργία ήταν ακόμη μια σημαντική στιγμή στον αγώνα μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, την κοινωνικοποίηση των διεκδικήσεων και την ανασυγκρότηση της τάξης μας. Απολογίζοντας δύο μήνες+ μετά έχουμε να καταθέσουμε τα εξής:

Α. Η δουλειά της προπαγάνδας έπεσε στις πλάτες πολύ λίγων συναδέλφων μελών του σωματείου. Αυτο το γεγονός είναι αρνητικό, γιατί πέρα από την φυσική κούραση και εξάντληση αυτών των μελών, η απεργία και οι δράσεις του σωματείου αφορούν όλα τα μέλη και όχι μια "επίλεκτη ομάδα" που θυσιάζει την προσωπικό της χρόνο, με πολύ κόπο και κούραση. Επιπλέον η προπαγάνδα θα ήταν ακόμη πιο δεμένη αν συμμετείχαμε περισσότεροι και περισσότερες.

Β. Απεργία σημαίνει κατεβαίνω στον δρόμο, όχι κάθομαι στο κρεβάτι μου ή κάνω τις δουλειές μου. Στην απεργιακή συγκέντρωση μοτοπορεία συμμετείχαν περίπου 300 μηχανάκια, πολύ μικρός αριθμός για τους χιλιάδες εργαζόμενους κούριερ, διανομείς και υπαλλήλους εξωτερικών εργασιών με δίκυκλο. Πολλοί συνάδελφοι που απέργησαν, και το γνωρίζουμε, δεν συμμετείχαν στην μοτοπορεια, ομως έτσι χάνουμε ως επάγγελμα και τάξη. Οι αργόσχολοι των υπουργείων καταλαβαίνουν μόνο βλέποντας όγκο, γιατί τότε μας βλέπουν ως υποψηφίους ψηφοφόρους ή ανησυχούν για την καρέκλα τους. Συνάδελφοι είναι βασικό, όταν απεργούμε να κατεβαίνουμε στο δρόμο, μόνο εκεί αλλάζουν τα πράγματα. Μην ξεχνάμε το 2019, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την μεγαλειώδη μοτοπορεία και απεργία μας (πάνω από 1200 δίκυκλα) ψήφισε τον ν.4611/2019, όπου διόρθωσε πολλά κενά στο επάγγελμα μας... Η μαζικότητα στον δρόμο μας δίνει δύναμη και ανοίγει περάσματα.

Γ. Πολλοί συνάδελφοι freelancers δεν συμμετείχαν στην απεργία και στην μοτοπορεία. Εργοδοτικά παπαγαλάκια και άνθρωποι των εταιρειών διαδίδουν φήμες πως δήθεν το ΣΒΕΟΔ είναι εναντίον των freelancer. Το ΣΒΕΟΔ είναι εναντίον της εκμετάλλευσης, της ψευδεπίγραφης freelance εργασίας και των πολυεθνικών εταιρειών πλατφόρμας, που με τις πλάτες της κυβέρνησης, βαφτίζουν την μισθωτή εργασία freelance ώστε να έχουν μόνο κέρδη και καμιά υποχρέωση, ώστε να εργαζόμαστε χωρίς δικαιώματα, υπό εξαντλητικούς ρυθμούς, κυνηγώντας παραγγελίες. Την ίδια στιγμή στήνουν στόλους, όπου οι συνθήκες εργασίας είναι συνθήκες γαλέρας. Για το ΣΒΕΟΔ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ που είναι freelancers, ειναι συνάδελφοι. Το ΣΒΕΟΔ είναι με τους εργαζόμενους, ενάντια στους ρουφιάνους, σε αυτούς που επιδιώκουν να γίνουν αφεντικά μέσω στολών και φυσικά ενάντια στις εταιρείες πλατφόρμες, που ανακάλυψαν και επέβαλλαν αυτό το μοντέλο εργασίας.

Στις αφίσες που κολλήσαμε δεν υπήρχε κάποιο πρόταγμα / διεκδίκηση για τους συναδέλφους freelancer, υπήρχε όμως στα απεργιακά φύλλα της εφημερίδας "στο ρελαντί". Αυτό το "κενό" φρόντισαν και εκμεταλλεύτηκαν τα παπαγαλάκια των εταιρειών και διέδιδαν φήμες για το ΣΒΕΟΔ, πως δήθεν είμαστε εναντίον των freelancer. Το επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά σε όλους τους τόνους, το πρόβλημα μας είναι με την ψευδεπίγραφη freelance εργασία και όχι με τους εργαζόμενους, πλην αυτών που ονειρεύονται να γίνουν αφεντικά και να φτιάξουν στόλους.

Δ. Πολύ σημαντική και εποικοδομητική ήταν η επαφή με τα υπόλοιπα σωματεία. Πραγματοποιήσαμε μια σειρά από διαδικτυακές συζητήσεις, συμφωνήσαμε σε κοινά αιτήματα και εκδώσαμε κοινή αφίσα. Όλος αυτός ο συντονισμός έγινε στην βάση της αυτοοργάνωσης, της συναδελφικοτητας και της αλληλεγγύης. Κανένα κόμμα δεν μας πατρονάρει, κάνουμε ταξική πολιτική και δεν έχουμε κάποια κρυφή ατζέντα κάποιου κόμματος, που μπορεί να ξεπουλήσει τον αγώνα για ένα πολιτικό αντάλλαγμα.

Οικοδομήσαμε ισότιμες σχέσεις, όπου η εμπιστοσύνη και η αλληλοεκτίμηση μας οδηγούν. Βάλαμε τα θεμέλια και για επόμενες κοινές δράσεις, αλλά ακόμη και για την δημιουργία στο μέλλον, μιας ομοσπονδίας βάσης στο επάγγελμα ανεξάρτητης και αυτόνομης, χωρίς κομματικούς βοσκούς.

Ε. Ο συντονισμός με τα επιχειρησιακά σωματεία της Αcs και της Speedex, άφησε θετικά αποτελέσματα και σημαντική παρακαταθήκη για συνεργασίες στο μέλλον. Δυστυχώς το επιχειρησιακό σωματείο της DHL ήταν απών από όλα τα καλέσματα. Η αδιαφορία τους έσπασε κόκκαλα. Το επιχειρησιακό σωματείο της efood, που την πλειοψηφία του την είχαν εκείνη την περίοδο οι δυνάμεις που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ, έβγαλε μια ανακοίνωση μια μέρα πριν την απεργία, που περισσότερο υπονόμευσε, παρά στήριξε την απεργία.

Στ. Οι εργαζόμενοι στις εταιρείες κούριερ δεν συμμετείχαν μαζικά στην απεργία, πλην των συναδέλφων από την μητρική της Speedex και της ACS. Το γεγονός αυτός μας έβαλε σε σκέψεις. Το ΣΒΕΟΔ έκανε μεγάλη προπαγάνδα με συχνή παρουσία σε μια σειρά υποκαταστημάτων στο κέντρο, στα βόρεια, και προς νέα Ιωνία και Ηράκλειο. Επίσης, οι συνθήκες εργασίας στις εταιρείες κούριερ έχουν κατρακυλήσει, ενώ η εντατικοποίηση χτυπάει κόκκινο. Οι λόγοι να συμμετέχουν στην μοτοπορεία ήταν επιβεβλημένοι, το γιατί δεν συνέβη μας ειναι άγνωστο.

Επίσης αναγνωρίσαμε μια έλλειψη στοχευμένης απεύθυνσης σε συναδέλφους εξωτερικών εργασιών με δίκυκλο (εταιρείες βιοχημείας, εταιρείες με ανταλλακτικά κ.α).

Ζ. Τα ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά, ως αίτημα έγινε για άλλη μια φορά γνωστό σε όλη την Αθήνα. Δεν υπάρχει νοήμων και σκεπτόμενος άνθρωπος που να μην αναγνωρίζει την αναγκαιότητα το επάγγελμα μας να ενταχθεί στα ΒΑΕ.

Η. Καταθέσαμε τρία υπομνήματα, όπως αναφέραμε παραπάνω, που εξαιρετικά αναλυτικά αναφέρουν τους λόγους που θα πρέπει να ενταχθούμε στα βαρέα και ανθυγιεινά, τις προδιαγραφές του κιβωτίου μεταφοράς και προτάσεις για τον τρόπο καταβολής των εξόδων κίνησης. Δυστυχώς το υπουργείο εργασίας δείχνει, για άλλη μια φορά πως είναι το υπουργείο της εργοδοσίας, που σταθερά αδιαφορεί για τους εργαζόμενους και την εργατική τάξη. Δυο και πλέον μήνες μετά την κατάθεση τους, δεν έχει απαντήσει σε κανένα από τα ερωτήματα μας, δεν μας έχει καλέσει σε διάλογο, έχει αρνηθεί οποιαδήποτε σχέση. Η αλαζονεία και η αδιαφορία του είναι μνημειώδης και χαρακτηριστική. Χωρίς σεβασμό για τους εργαζόμενους και τα συλλογικά θεσμικά μας όργανα, εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου, των πολυεθνικών και των ντόπιων αφεντικών. Η στάση τους μας γεμίζει οργή και θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα να μας ακούσουμε.

Θ. Οι Επαναπροσλήψεις στην εταιρεία Speedex σκόρπισε χαμόγελα σε όλους μας και δείχνει πως οι αγώνες μπορούν να δώσουν λύσεις, αρκεί να είμαστε ενωμένοι, με καθαρούς στόχους και χωρίς ανταγωνισμούς μεταξύ μας. Ένας για όλους και όλοι για έναν, η συλλογικοποίηση των αγώνων εξακολουθεί να τρομάζει τα αφεντικά.

Ι. Ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι την δικαίωση μας. Η συνέλευση μας έχει μπει σε διαδικασία απολογισμού για το έτος που πέρασε και στην χάραξη της στρατηγικής για το επόμενο χρονικό διάστημα. Γνωρίζουμε πως, ποτέ και πουθενά τίποτα δεν μας χαρίζεται από κράτος και εργοδοσία, όλα κερδίζονται με τους αγώνες και την ταξική πάλη. Έχουμε προ πολλού πάρει θέσεις μάχης και δεν σκοπεύουμε να τις εγκαταλείψουμε.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στις εβδομαδιαίες μας ανοικτές συνελεύσεις και όλοι μαζί να σκεφτούμε και να σχεδιάσουμε όλα αυτά που βελτιώνουν το επάγγελμα.

 

Στήριξή- Οργάνωση- Συμμέτοχη στο σωματείο

Αυτοοργάνωση- Αντίσταση - Συναφελφικότητα- Αλληλεγγύη

21 Ιουλίου, 2025
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ / TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
Πως λειτουργεί η Συνέλευση Βάσης Εργαζόμενων Οδηγών Δικύκλου, τι είδους συνδικαλισμό προωθεί και ποιές είναι οι διαφορές της από τα παραδοσιακά σωματεία;

Οι διαδικασίες μας είναι αμεσοδημοκρατικές και δεν προωθούμε ούτε ιεραρχίες ούτε κάθετες ιεραρχικές δομές. Πιστεύουμε και αναδεικνύουμε τις ικανότητες κάθε συναδέλφου και δεν αναγνωρίζουμε πεφωτισμένους ηγέτες και πρωτοπορίες. Διαβάστε αναλυτικά εδώ

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τρόποι επικοινωνίας με το σωματείο

Διεύθυνση: Σπύρου Τρικούπη 56, Τ.Κ. 114 73, Aθήνα
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 6946747244

Πότε βρισκόμαστε:

Κάθε Σάββατο στις 6 το απόγευμα διεξάγονται προπαρασκευαστικές συζητήσεις όπου σκιαγραφούμε διαθέσεις και καταθέτουμε ιδέες, προτάσεις και στρατηγικές προς συζήτηση.
Οι τακτικές μας συνελεύσεις γίνονται την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα στις 6. Κάθε Τρίτη το σωματείο παραμένει ανοιχτό από τις 6 μέχρι τις 8, για να γνωριστούμε με νέους συναδέλφους.

INTERNATIONAL STRUGGLES

A selection of texts, material, analysis in other languages:

ALL languages HERE or select a language: EN | IT | PT | DE | ES