Αλληλεγγύη στον αγώνα της efood από τους απεργούς συναδέλφους στην foodpanda της Μιανμάρ
Δράσεις - Αλληλεγγύη, Κείμενα - Προκηρύξεις

Αλληλεγγύη στον αγώνα της efood από τους απεργούς συναδέλφους στην foodpanda της Μιανμάρ

Από την μακρινή Μιανμάρ μέχρι το νότο των Βαλκανίων κοινοί αγώνες ενάντια στην εκμετάλλευση και την υποτίμηση της ζωής και της εργασίας μας από την Delivery Hero και τις θυγατρικές της.

 

Αγαπητοί συνάδελφοι διανομείς της efood στην Ελλάδα,

έχουν περάσει 17 ημέρες από την 6η Ιουνίου 2022. Από την ημέρα που εμείς, οι διανομείς της foodpanda κηρύξαμε απεργία (με την μορφή της στάσης εργασίας διαρκείας).

Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, για δεύτερη φορά το τελευταίο εξάμηνο, τον αγώνα μας ενάντια στην foodpanda (θυγατρική της Delivery Hero στην Μιανμάρ) για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας της απεργίας:

α) προχωρήσαμε σε μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης της κοινωνίας σχετικά με την εκμετάλλευση που καθημερινά βιώνουμε στην foodpanda.

Τη δεύτερη εβδομάδα της απεργίας:

β) επικεντρωθήκαμε στην εκστρατεία ενημέρωσης των πελατών (δηλαδή μοιράσαμε προκηρύξεις ζητώντας από τους πελάτες να κινητοποιηθούν, να πάρουν θέση, να σταθούν αλληλέγγυοι στον αγώνα μας )

Και την τρίτη εβδομάδα της απεργίας:

γ) ξεκινήσαμε την εκστρατεία «Μηδενικός πελάτης» (δηλαδή οργάνωση και κινητοποίηση των πελατών έως ότου κανένας πελάτης να μην χρησιμοποιεί την πλατφόρμα παραγγελιοληψίας της foodpanda).

Ωστόσο, μέχρι στιγμής, η foodpanda εξακολουθεί να κωφεύει, να αγνοεί τα αιτήματά μας και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε την απεργία μας.

Επιπλέον, υπάρχουν πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε ως διανομείς λόγω της πολιτικής αστάθειας στη Μιανμάρ. Για παράδειγμα, οι αρχές του δικτατορικού καθεστώτος της χώρας, μας σταματούν στα σημεία ελέγχου κατά τη διάρκεια της παράδοσης. Και επειδή δεν έχουμε την ταυτότητα της foodpanda για να επιδείξουμε στα μπλόκα της χούντας υπάρχουν φορές που μας θέτουν σε καθεστώς προσωρινής κράτησης.

Επιπλέον, η πολιτική αστάθεια έχει αυξήσει τις τιμές των βασικών αγαθών, των ειδών πρώτης ανάγκης, που είναι απαραίτητα για την επιβίωση των διανομέων και των οικογενειών μας. Κι ενώ οι διανομείς της foodpanda υποφέρουμε από τις δυσκολίες της καθημερινότητας που συσσωρεύονται, η foodpanda μείωσε τις αμοιβές παράδοσης στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, μείωσε την κατώτατη εγγυημένη αμοιβή ανά παραγγελία, εκμεταλλευόμενη την πολιτική αστάθεια.

Στο πρόσφατο παρελθόν, πληρωνόμαστε περισσότερα από 0,55 $ ανά παράδοση και τώρα παίρνουμε μόλις 0,22 $. Επίσης, έχουμε οικονομικές απώλειες λόγω της γραμμικής μέτρησης της απόστασης με το σύστημα Manhattan distance και όχι την πραγματική απόσταση. Και ως επαγγελματίες, γνωρίζουμε πως ο συγκεκριμένος τρόπος μέτρησης δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική απόσταση που διανύουμε στο δρόμο.

Συν τοις άλλοις, είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε τα δικά μας μέσα για τις παραδόσεις και τα έξοδα χρήσης και συντήρησης των οχημάτων τα βάζουμε από την τσέπη μας. Επιπλέον, το κουτί παράδοσης, τη στολή της foodpanda και το κράνος τα αγοράζουμε από την εταιρεία. Αν και η foodpanda μας προσέλαβε ως ανεξάρτητους εργολάβους/ελεύθερους επαγγελματίες, στην πραγματικότητα δεν μας δίνεται καμία επιλογή ώστε να επιλέξουμε τις βάρδιες στις οποίες θέλουμε να εργαστούμε.

Και αυτό συμβαίνει επειδή η ελευθερία επιλογής της βάρδιας ελέγχεται από το αλγοριθμικό σύστημα διαχείρισης, κατάταξης και αξιολόγησης (batch) της πλατφόρμας. Οι διανομείς χαμηλής κατάταξης μπορούν να επιλέξουν τις βάρδιες που έχουν απομείνει εφόσον οι διανομείς υψηλής κατάταξης επιλέξουν τις βάρδιες που προτιμούν. Η απειλή του υποβιβασμού από το σύστημα κατάταξης και αξιολόγησης, επί της ουσίας, μας έχει αφαιρέσει το δικαίωμα για ρεπό, ακόμα και για διάλειμμα στη βάρδια. Επίσης, ακόμη και όταν η αμοιβή είναι εξευτελιστικά υποτιμημένη για την απόσταση που πρέπει να διανύσουμε, εάν αρνηθούμε να δεχθούμε μια παραγγελία, η εταιρεία έχει και πάλι το δικαίωμα να μας υποβιβάσει στο σύστημα κατάταξης και αξιολόγησης.

Επικουρικά, το ψηφιοποιημένο εργασιακό περιβάλλον της πλατφόρμας, επιβάλλει μια σειρά από κυρώσεις στους διανομείς. Για παράδειγμα:

α) μας θέτουν σε λειτουργία αυτόματης διακοπής ενώ εργαζόμαστε/παραδίδουμε,

β) μας υποβιβάζουν σε χαμηλότερη κατάταξη χωρίς βάσιμους λόγους,

γ) κλείνουν μονομερώς τους λογαριασμούς των διανομέων χωρίς οποιαδήποτε εξήγηση.

Η εταιρεία foodpanda στρατολογεί συνεχώς νέους αναβάτες χωρίς να μπορεί να εγγυηθεί επαρκείς παραγγελίες παράδοσης ενώ ταυτόχρονα επιβάλλει στους υπάρχοντες αναβάτες ένα ανορθολογικό και βαθιά αντιδημοκρατικό κανονιστικό πλαίσιο.

Οπότε, για όλους τους παραπάνω λόγους, για όλους τους λόγους του κόσμου, για την πολυεπίπεδη εκμετάλλευση και καταπίεση που βιώνουμε σε καθημερινή βάση, κηρύξαμε απεργία με τα ακόλουθα 8 αιτήματα:

  1. Να οριστεί η κατώτατη εγγυημένη αμοιβή στα 670 kyat (0,36 $) ανά παράδοση και να αυξάνεται ανάλογα με την συνολικά διανυόμενη απόσταση και την ορθολογική και δίκαιη κατάταξη των διανομέων.

 

  1. Να καταργηθεί το αντιδημοκρατικό κανονιστικό πλαίσιο που επιβάλλει η foodpanda μέσω του λογισμικού που ελέγχει και αξιολογεί, κατά το δοκούν, τους διανομείς.

 

  1. Να αναλαμβάνει η εταιρεία την ευθύνη για οποιοδήποτε ατύχημα ή τραυματισμό συμβαίνει κατά τις ώρες εργασίας. Ως διανομείς, δεν θα συναινέσουμε στο σχέδιο της Foodpanda να πληρώνουμε από την τσέπη μας, ιδιωτική εταιρεία για ασφάλιση υγείας και οχήματος.

 

  1. Απαιτούμε ένα ρεπό την εβδομάδα, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της εταιρείας, για την διευθέτηση προσωπικών ζητημάτων.

 

  1. Να χρησιμοποιείται το σύστημα εντοπισμού γεωγραφικής θέσης της Google Map για τον προσδιορισμό της συνολικά διανυόμενης απόστασης (από το σημείο εκκίνησης έως το σημείο παραλαβής και το τελικό σημείο παράδοσης).

 

  1. Για οποιεσδήποτε αλλαγές αφορούν την λειτουργία της foodpanda, να ενημερώνονται οι διανομείς, μέσω των επίσημων σελίδων κοινωνικής δικτύωσης και των καναλιών Telegram της εταιρείας τουλάχιστον μία εβδομάδα νωρίτερα.

 

  1. Να δημιουργηθεί γραμμή έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της διανομής.

 

  1. Να εκδοθούν εταιρικές ταυτότητες για τους διανομείς της Foodpanda για χρήση στα μπλόκα και τα σημεία ελέγχου της χούντας.

Συνάδελφοι/ισσες,

ενώ εμείς οι διανομείς στην foodpanda της Μιανμάρ απεργούμε, μάθαμε πως οι συνάδελφοί μας, οι αδερφοί και οι αδερφές μας διανομείς στην efood στην Ελλάδα, αγωνίζεστε επίσης ενάντια στην εκμετάλλευση και την καταπάτηση των εργασιακών σας δικαιωμάτων.

Συνάδελφοι/ισσες,

η efood είναι θυγατρική της Delivery Hero, της ίδιας εταιρεία που κατέχει και την foodpanda. Εμείς, οι διανομείς της foodpanda στην Μιανμάρ στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο αγώνα σας. Aπό τη Νοτιοανατολική Ασία, από την μακρινή Μιανμάρ μέχρι το νότο των Βαλκανίων, ας δείξουμε στην Delivery Hero τη δύναμη των ενωμένων διανομέων.

 

Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας,

οι διανομείς της foodpanda στην Μιανμάρ.

 

23 Ιουνίου 2022

23 Ιουνίου, 2022
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ / TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
Πως λειτουργεί η Συνέλευση Βάσης Εργαζόμενων Οδηγών Δικύκλου, τι είδους συνδικαλισμό προωθεί και ποιές είναι οι διαφορές της από τα παραδοσιακά σωματεία;

Οι διαδικασίες μας είναι αμεσοδημοκρατικές και δεν προωθούμε ούτε ιεραρχίες ούτε κάθετες ιεραρχικές δομές. Πιστεύουμε και αναδεικνύουμε τις ικανότητες κάθε συναδέλφου και δεν αναγνωρίζουμε πεφωτισμένους ηγέτες και πρωτοπορίες. Διαβάστε αναλυτικά εδώ

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τρόποι επικοινωνίας με το σωματείο

Διεύθυνση: Σπύρου Τρικούπη 56, Τ.Κ. 114 73, Aθήνα
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 6946747244

Πότε βρισκόμαστε:

Κάθε Σάββατο στις 6 το απόγευμα διεξάγονται προπαρασκευαστικές συζητήσεις όπου σκιαγραφούμε διαθέσεις και καταθέτουμε ιδέες, προτάσεις και στρατηγικές προς συζήτηση.
Οι τακτικές μας συνελεύσεις γίνονται την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα στις 6. Κάθε Τρίτη το σωματείο παραμένει ανοιχτό από τις 6 μέχρι τις 8, για να γνωριστούμε με νέους συναδέλφους.

INTERNATIONAL STRUGGLES

A selection of texts, material, analysis in other languages:

ALL languages HERE or select a language: EN | IT | PT | DE | ES