Κανονικά καταβάλλεται το μεροκάματο την Τρίτη 16 Νοέμβρη 2021 αν η επιχείρηση κατεβάσει ρολά και συμμετάσχει στις εργοδοτικές κινητοποιήσεις
Nέα και ανακοινώσεις

Κανονικά καταβάλλεται το μεροκάματο την Τρίτη 16 Νοέμβρη 2021 αν η επιχείρηση κατεβάσει ρολά και συμμετάσχει στις εργοδοτικές κινητοποιήσεις

Στις 10 Νοέμβρη η  Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων (Π.Ο.Ε.Σ.Ε.) ανακοίνωσε πανελλαδική κινητοποίηση την Τρίτη 16 Νοέμβρη στα καταστήματα εστίασης όλης της χώρας. Το δελτίο τύπου της Π.Ο.Ε.Σ.Ε. αναφέρει: «Την Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021 ενώνουμε τις δυνάμεις μας και κλείνουμε τα μαγαζιά μας για 24 ώρες σε όλη την Ελλάδα.» (η υπογράμμιση δική μας, εδώ όλη η ανακοίνωση)

Δημοσιογραφική «άγνοια» που στάζει σκοπιμότητα.

Σε πολλά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, διαδικτυακά και μη, τα ρεπορτάζ βρίθουν από «άγνοια» που προδίδει σκοπιμότητα καθώς αναφέρουν πως οι «ντελιβεράδες σβήνουν τις μηχανές και κατεβάζουν ρολά». Ενάντια στη σπέκουλα και την παραχάραξη δεν θα κουραστούμε να το φωνάζουμε: «Δεν έχουμε κοινά συμφέροντα με τους εργοδότες.»

Οπότε καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε τη θέση μας γιατί τα αφεντικά και οι παρατρεχάμενοί τους προφανώς θεωρούν την περίοδο κατάλληλη για ψάρεμα σε θολά νερά… και καπηλεία των συλλογικών αγώνων των εργαζομένων.

Πρώτον, να ξεκαθαρίσουμε πως το όπλο της απεργίας ανήκει στους εργαζόμενους. Οι εργοδότες δεν απεργούν, κλείνουν τα καταστήματά τους.

Κατά δεύτερον, προσοχή συνάδελφοι/ισσες, κανένα σωματείο του επαγγέλματος ή του κλάδου δεν καλεί σε απεργία. Σε κλείσιμο των καταστημάτων καλούν αποκλειστικά οι εργοδότες.

Τρίτον και σημαντικότερο. Μεταξύ των αιτημάτων τους υπάρχουν και αυτά που επιδιώκουν την περαιτέρω υποτίμησή μας. Ζητούν από το κράτος: α) επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών ή αναστολή των συμβάσεων εργασίας, β) επίλυση του εργατικού κόστους με ειδικές ρυθμίσεις «επειδή υπάρχουν στρεβλώσεις της εργατικής νομοθεσίας που δεν λαμβάνουν υπόψη της υψηλής έντασης επιπλέον κοστολογίων του κλάδου (νυχτερινά, βραδινά, αργίες, Σαββατοκύριακα) και την μοναδικότητά του, στο σύνολο των εργασιακών θέσεων».

Με λίγα λόγια ζητούν να πληρώσουμε και πάλι εμείς το μάρμαρο με περαιτέρω μείωση μισθών και ακόμη μεγαλύτερο πετσόκομμα δικαιωμάτων.

Ο κλάδος της ταχυδιανομής υποφέρει διαχρονικά από την καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας,τις εικονικές συμβάσεις εργασίας, την υποδηλωμένη και αδήλωτη εργασία. Οι εργοδότες στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν καταβάλλουν το σύνολο των δώρων, των επιδομάτων, τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις, (νυχτερινά, βραδινά, αργίες, Κυριακές). Επίσης, πολλοί εργοδότες στην ταχυεστίαση δεν παρέχουν τα προβλεπόμενα Μέσα Ατομικής Προστασίας, δεν καταβάλλουν το επίδομα χρήσης και συντήρησης του δικύκλου που ισούται με το 15% τουλάχιστον του βασικού μισθού και τα αντίστοιχα έξοδα κίνησης (βενζίνες). Τα εργατικά ατυχήματα έχουν γίνει κανονικότητα ενώ η εγγενής εργοδοτική ασυδοσία σε συνδυασμό με την ολοένα διευρυνόμενη ασυλία που απολαμβάνουν από το κράτος, τους αποθρασύνει σε τέτοιο βαθμό που άλλοτε τρομοκρατούν και άλλοτε εκβιάζουν τους εργαζόμενους για να τους επιστραφούν δώρα και επιδόματα. Στην διάρκεια των lockdown, με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, το κράτος έδωσε στους εργοδότες το δικαίωμα να δηλώνουν τις υπερωρίες μέχρι και το πρώτο 10ήμερο του επόμενου μήνα. Έτσι, χάρη στις ειδικές «φωτογραφικές» ρυθμίσεις η αδήλωτη εργασία οργίασε και τα «χέρια» του ΣΕΠΕ δέθηκαν. Οι Επιθεωρήσεις Εργασίας δεν μπορούσαν να κάνουν ελέγχους για παραβίαση ωραρίου, υποδηλωμένη και αδήλωτη εργασία, καθώς οι εργοδότες μπορούσαν να δηλώσουν οποιαδήποτε αλλαγή στον Πίνακα Προσωπικού έως και 40 μέρες μετά την πραγματοποίησή της. Παράλληλα, το μέτρο των αναστολών για πολλούς συναδέλφους/ισσες αποδείχτηκε φάρσα καθώς συνέχισαν να εργάζονται, και να πληρώνονται από το κράτος, και όχι από τον εργοδότη.

Ως εργαζόμενοι έχουμε βαρεθεί να ακούμε την «κλάψα» και τη «μίρλα», τα διαρκή «παράπονα»των εργοδοτών πως “δεν βγαίνουν”, πως είναι στριμωγμένοι, πως δεν έχει δουλειά…Και τους ακούμε εμείς που πρέπει «να στηρίξουμε την επιχείρηση» και ταυτόχρονα να την βγάλουμε με 3.50 και 4 ευρώ την ώρα. Όμως και να το θέλαμε, πως να τους συμπονέσουμε όταν τα δόντια τους είναι βαθιά χωμένα μέσα στην τσέπη μας. Δεν φτάνει που με τους εκβιασμούς και την τρομοκρατία, το φόβο της απόλυσης και της ανεργίας μας κλέβουν τόσα χρόνια τον ιδρώτα μας, θέλουν να πιούνε και το αίμα μας…

Συνάδελφοι,

η κινητοποίηση στις 16 Νοέμβρη καλείται από και απευθύνεται αποκλειστικά σε εργοδότες. Όποιος συνάδελφος και όποια συναδέλφισσα πάει να εργαστεί και βρει το κατάστημα κλειστό ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΑ, σύμφωνα με το άρθρο 657 του αστικού κώδικα που αναφέρει πως: «Ο εργαζόμενος διατηρεί την αξίωση του για το μισθό, αν ύστερα από δεκαήμερη τουλάχιστον παροχή εργασίας εμποδίζεται να εργαστεί από σπουδαίο λόγο που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Ο εργοδότης έχει δικαίωμα να αφαιρέσει από το μισθό τα ποσά που εξαιτίας του εμποδίου καταβλήθηκαν στον εργαζόμενο από ασφάλιση υποχρεωτική κατά το νόμο.»

Μην ψαρώνουμε

Διεκδικούμε το μεροκάματό μας.

Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου
Νοέμβριος 2021

21 Νοεμβρίου, 2021
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ / TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
Πως λειτουργεί η Συνέλευση Βάσης Εργαζόμενων Οδηγών Δικύκλου, τι είδους συνδικαλισμό προωθεί και ποιές είναι οι διαφορές της από τα παραδοσιακά σωματεία;

Οι διαδικασίες μας είναι αμεσοδημοκρατικές και δεν προωθούμε ούτε ιεραρχίες ούτε κάθετες ιεραρχικές δομές. Πιστεύουμε και αναδεικνύουμε τις ικανότητες κάθε συναδέλφου και δεν αναγνωρίζουμε πεφωτισμένους ηγέτες και πρωτοπορίες. Διαβάστε αναλυτικά εδώ

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τρόποι επικοινωνίας με το σωματείο

Διεύθυνση: Σπύρου Τρικούπη 56, Τ.Κ. 114 73, Aθήνα
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 6946747244

Πότε βρισκόμαστε:

Κάθε Σάββατο στις 6 το απόγευμα διεξάγονται προπαρασκευαστικές συζητήσεις όπου σκιαγραφούμε διαθέσεις και καταθέτουμε ιδέες, προτάσεις και στρατηγικές προς συζήτηση.
Οι τακτικές μας συνελεύσεις γίνονται την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα στις 6. Κάθε Τρίτη το σωματείο παραμένει ανοιχτό από τις 6 μέχρι τις 8, για να γνωριστούμε με νέους συναδέλφους.

INTERNATIONAL STRUGGLES

A selection of texts, material, analysis in other languages:

ALL languages HERE or select a language: EN | IT | PT | DE | ES